Do našej ponuky sme zaradili užitočné zariadenia pri práci s automobilmi - merače hrúbky laku. Ich hlavné využitie je v týchto prípadoch:

  • kúpa jazdeného vozidla - jednoduchým spôsobom si môžete sami preveriť, či bolo vozidlo lakované alebo v horšom prípade aj tmelené
  • leštenie - jednoduchá kontrola pred leštením aby ste vedeli, s akou hrúbkou laku pracujete, aby ste mu na hrúbke neubrali príliš veľa
  • lakovanie v priemysle, kde je potrebné dodržať istú hrúbku náteru. Meranie je len orientačné, pretože zahŕňa hrúbku nie len samotného vrchného laku, ale aj spodnej farby a pri leštení je podstatná hrúbka priesvitného laku. Pri leštení sa brúsi len priehľadný vrchný lak a cieľom je neprebrúsiť sa až k samotnej farbe.

V našej ponuke nájdete certifikované merače od európskeho výrobcu Blue Technology (Poľsko). Všetky modely majú CE certifikát a v balení obsahujú aj kalibračné pliešky pre prípad potreby kalibrácie merača. 

V tejto tabuľke nájdete prehľad základných parametrov a funkcií jednotlivých modelov z našej ponuky:

 MGR-10-FE   MGR-11-S-AL   P-10-S-AL   MGR-13-AL   P-13-S-AL   P-13-AL 
Fe
Fe + pozink
Al
Rozsah merania 0-1100 µm 0-1990 µm 0-2000 µm 0-2000 µm 0-5000 µm 0-5000 µm
Presnosť merania 10µm 10µm 1µm 5µm 1µm 1µm
Sonda na kábli
Sonda s guľôčkou
Funkcia HOLD
Pamäť meraní 30 meraní 30 meraní

Vysvetlenie parametrov:

  • Fe / Fe + pozink / Al: Nie každé zariadenie dokáže zmerať hrúbku laku na každom povrchu. Základný model meria len na materiáloch zo železa (Fe), vrátane pozinkovaného železa. Vyššie rady dokážu merať aj na hliníkovom podklade. Ak nepotrebujete merač len na špecifický účel, v ktorom pracujete len so železnými materiálmi, tak odporúčame voliť skôr model, ktorý dokáže merať aj na hliníku. Niektoré vozidla (obvykle vyššie triedy vozidiel) majú totiž hliníkovú karosériu (alebo aspoň niektoré časti) a v tom prípade by ste hrúbku laku nedokázali zmerať.
  • Rozsah merania: Tento údaj hovorí o tom, akú maximálnu hrúbku laku dokáže zariadenie namerať. V praxi je ale rozsah do 2000 µm s prehľadom dostatočný. Fabrický lak má obvykle hrúbku cca 90-130 µm, výnimočne aj viac, cca do 180 µm. Ak nameráte hodnoty cez 200 µm, pravdepodobne bolo dané miesto opravované lakovaním, ak to budú stovky µm, pravdepodobne bolo aj tmelené. 
  • Presnosť merania: Čím vyššia presnosť (napr. 1 µm), tým lepšie. Pre bežné použitie ale postačuje aj presnosť 10 µm (t.j. 0.01mm) - podstatné je zistiť rozdiely na jednotlivých dielov a z toho usúdiť, ktorá časť mohla byť opravovaná. 
  • Sonda na kábli: Či je sonda priamo na merači alebo na kábli, je čiste subjektívna záležitosť. Niekomu vyhovuje jedno, ďalšiemu zas druhé. So sondou sa ale viete dostať aj na menej prístupné miesta a zároveň stále vidíte na displej. Práve preto subjektívne radíme skôr model so sondou na kábli. V modelovom označení to spoznáte podľa "-S-" v názve modelu. 
  • Sonda s guľôčkou: Guľôčka na sonde znamená, že je možné merať hrúbku laku aj na zahnutých a špinavších miestach (vypuklé alebo duté plochy /konkávne a konvexné/). Pri meračoch s plochou sondou bez guličky je potrebné, aby celá plocha sondy doľahla na meraný povrch. 
  • Funkcia HOLD: je funkcia, kedy po meraní ostane nameraná hodnota na displeji (aj po odtiahnutí sondy z povrchu).
  • Pamäť meraní: Niektoré modely majú funkcie pamäte posledných 30 meraní. 

Doplnkové funkcie niektorých meračov sú napríklad: zvuková signalizácia (pípanie podľa nameranej hrúbky), LED svietidlo, farebne podsvietený displej (farba podsvietenia podľa nameranej hodnoty, pri vysokých hodnotách je podsvietenie červené).